Ale o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!
106kovat úřad jsem nenavrhoval. Bohatě stačí zcela neformální dotaz typu "prosím o info o řízení XY, kdy lze očekávat rozhodnutí". Pokud by někdo ujížděl na formalitách, může to zabalit jako žádost podle § 36(2) SprŘ, ale je to fuk. To je "soft" verze. Hard verze je žádost o opatření proti nečinnosti podle § 80 SprŘ, a to lze opět provést v různých variantách - procesně čistě se podává přímo na SO2, který si pak od SO1 vyžádá buď spis, nebo v nějaké jiné podobě informace potřebné pro své posouzení. Netuším, jaký to na úřadech generuje "rozruch", ale v praktické rovině to vydání rozhodnutí někdy víc oddálí než urychlí. Chci-li primárně to urychlení a ne prudit úřady, můžu použít soft verzi, můžu podat žádost SO2 a její kopii poslat SO1 (aby měli šanci to vyřídit dřív, než se SO2 rozhoupe), nebo tu žádost podat na SO1 (který je nepříslušný a měl by ji postoupit na SO2, ale tím, že přes něj projde, to má podobný efekt jako předchozí varianta), nebo třeba volit soft verzi s hrozbou eskalace (žádám o info a sděluji, že nebude-li rozhodnutí obratem vydáno, nezbyde mi než se obrátit na SO2 ...).
Další level je samozřejmě nečinnostní žaloba, k tomu, jak to funguje, je zde zásluhou kol. Číkuse ke studiu bohatá kazuistika.