30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: sennheiser 20 Května 2020, 13:54:51
-
U bratra nastala situace:
-jeho zaparkované auto (+ 2 další ) naboural ožralý nebo sjetý řidič, který však ujel
-auto viníka bylo nalezeno za pomoci řidiče auta s pizzou ( kterému vjel o dvě ulice dál do jednosměrky a ten mu šel vynadat
a viděl , že má urvané zrcátko a poničený předek + bok a řidič byl úplně mimo)
-voláni PaChové a ti přijeli k autu, které bylo otevřené, hrálo rádio a řidič nikde.Ani po něm nezačali nijak pátrat.
- z databáze si vyjeli vlastníka a ověřili pojištění ( odmítli říct komu auto patří- mělo RZ Ostravy a nehoda se stala v Brně- což
už stejně dnes není směroplatný :-) )
- vytvořili protokol o účasti o dopravní nehodě který má položku : účastníci nehody, kde je napsáno RZ poškozených aut a uvedeno - zaparkoval řidič xy a RZ auta škůdce a napsáno řidič nezjištěn a pak údaje o vozidlech, kde je popsáno poškození každého z nich.
- PaChové to předali na MMB a tím to pro ně skončilo.
Ale nyní pojišťovna viníka( UNIQA) nechce plnit, do té doby než prý získá výsledek správního řízení z MMB.
( ale pojišťovna si přece má provádět vlastní šetření, které musí uzavřít do 3 měsíců)
Oprava auta je na cca 3 týdny a po tu dobu je potřeba mít náhradní auto. A zástupce UNIQA tvrdí, že pokud
se neprokáže zavinění , tak nic hradit nebudou. Z HAV pojištění má nárok na auto pouze na 6 dní po dobu opravy.
Dotaz je jak nyní postupovat: udeřit na pojišťovnu at si sami šetří a něčekají na rozhodnutí magistrátu?
: je nějak napadnutelný ten protokol o nehodě, kde je PaChy vozidlo viníka
určeno? že by třeba začal viník tvrdit, že on tam nikdy nebyl a pojišťovna mu to uvěřila?
( důkazy jsou i foto z místa nehody,kde zůstalo ulomené zrcátko a i znak auta viníka)
: - já už bohužel mám zkušenost s pojišťovnou , že na dokument od Policie nebrala zřetel( nešlo o POV)
a tvrdila že za poškození může osoba XX i když Policie v protokolu uvedla odlišnou informaci
: je lepší nechat proplatit z HAV a pak at si to vyřídí pojišťovny mezi sebou ( a pohlídat vrácení částky
spoluúčasti a reset malusu)
: jak ale s částkou za zapůjčení auta?
-
Jakakoliv pojistovna jsou smejdi jeste vetsi nez pachove, a o to vetsi kdyz maji platit (i kdyz nemaji z vlastni zkusenosti). Pokud je v procesu nejake spravni rizeni, pojistovna na nej pocka a podle toho se zaridi, pokud je proti jejimu presvedceni bude tvrdit opak a nebude komunikovat, resp bude velice povrchne odpovi, ze z jejich pohledu to je spravne, argumentace na zaklade ceho a proc zadna, jak uz vime z jineho pripadu zde nehne s ni ani dohlizejici organ cnb. Pokud nehodu setrila pcr, policie se na nem prave bude otacet i kdyz v nem budou chyby k jejich dobru a je velice tezke jim vysvetlit opak, i kdyz ten opak potvrdi nasledne spravni rizeni.
zapujceni auta po dobu pouze opravy (nikde neni receno ze to je 6 dni) je uplne normalni a neda se s tim nic delat, pokud servisu treba kvuli problemu s dilem trva dele nez je normalni, pak se pojistovna hodne cuka, nicmene to je problem servisu vs likvidator, a samozrejme oni si to vzdy nejak vyrikaji za patricne $. Pokud je narokovana nejaka dalsi prokazatelna skoda vzikla nehodou, je to jako narok poskozeneho ve spravnim rizeni.
-
Allianz obecně uvádí: náhradní vozidlo po nezbytně nutnou dobu opravy. Ale když přijde na věc vytáhnou 45 stránkový dokument a prstem bodnou na stranu 33 odstavec a třetí sloupec, kde je uvedeno : náhradní automobil poskytneme nejvýše na 6 dnů.
https://www.allianz.cz/file/45742/Allianz_Brochure_A5_CZ_MOJEAUTO_V1_nahled6_Final5.pdf (https://www.allianz.cz/file/45742/Allianz_Brochure_A5_CZ_MOJEAUTO_V1_nahled6_Final5.pdf)
-
aha tak to ma asi kazda pojistovna jinak, ale jak sem psal to je mezi likvidatorem a servisem a sou v tom $, jinak si to dobre odporuje s tim jejich po nezbytne nutnou dobu opravy, pokud je delsi nejedna se pak uz asi o opravu :)
-
Allianz obecně uvádí: náhradní vozidlo po nezbytně nutnou dobu opravy. Ale když přijde na věc vytáhnou 45 stránkový dokument a prstem bodnou na stranu 33 odstavec a třetí sloupec, kde je uvedeno : náhradní automobil poskytneme nejvýše na 6 dnů.
Jestli k záležitosti přistupujete z pozice vašeho bratra jako poškozeného - pak nechápu, proč zapichujete prst do smluvních podmínek havarijního pojištění (včetně uváděné asistence). Nárok vašeho bratra vůči pojistiteli viníka neplyne z pojistných podmínek, ale ze zákona 168/1999.
Lze připomenout docela zásadní nález ÚS 3831/17, z 24. 7.2018 v podobné věci - tedy úhrada veškerých nákladů, které by poškozený nevynaložil, pokud by ke škodě nedošlo.....(pokud nedisponujete dalšími vozidly)
-
protože se snaží jít variantou plnění z vlastního HAV ,aby do toho nemusel dávat vlastní peníze když pojiˇšťovna viníka
se to snaží protahovat.. A až pak ať si to pojišťovny vyřídí mezi sebou.
Ale dnes už osobně byl pojišťovně viníka vysvětlit, že čekat na výsledek správního řízení nemá oporu v zákoně a porušují tím §9 odst 6 zákona 168/1999Sb.Sdělili mu , že tedy počkají jen na uzavření DN od Policie, která na to má ze zákona 30 dní.
-
pojistovne bych neveril, kor takle per huba.