Mám dojem, že mícháte víc věcí dohromady. Oddělil bych 3 věci. 1) matematika x počty, 2) jak má vypadat výuka, 3) co má být výstupem.
....
Jenže já mám právě ten dojem, že tyto Vámi velmi správně uvedené kategorie spolu velmi úzce souvisí a jejich dobrá kombinace a návaznost má vyplodit ten správný a kýžený výsledek. Proto je do jisté míry potřeba je míchat dohromady, aby ta správná návaznost vznikla a neměli jsme mezi sebou poměrně velkou část společnosti, která si neumí spočítat základní útratu někde u piva (OK, tady může nastoupit kalkulačka, EET a podobné výpomoci), ale co hůře, poměrně dost lidí s exekucemi a dluhy, protože si třeba neumí spočítat relativně jednoduché výše úroků dle procent (RPSN) na svých splátkách instantního štěstí (půjčky na dovolenou, spotřební elektroniku a podobné blbosti).
Nejsem ze školy(SŠ,VŠ) nijak extra dlouho (jednotky let), ale evidentně již dostatečně dlouho, že jsem nezažil při výuce tyto moderní praktiky "školy hrou". Zažili jsem tedy matematiku, fyziku, chemii a horší VŠ předměty (dodnes seru Maggi v kostkách při pomyšlení na pružnost, pevnost, hydro a termodynamiku) tím "původním" drilem a krom toho, že integrály na mojí hlavu už prostě byly chvílemi moc, tak mi dodnes nějak nic nechybí a funguju. Což se dá říct o většině mých spolužáků. Za to u mladší generace dnešních středoškoláků, se kterými i díky svému současnému zaměstnání přijdu do styku, pozoruji v tomto směru trochu menší schopnosti. Možná to souvisí se stylem výuky, možná ne, možná je to dáno menší schopností mladších generací se starat sami o sebe a chtít (se učit, pracovat, atd.), nevím...